وان پلی اتیلن پلاستیکی چیست؟ (ویژگی‌ها +کاربرد +قیمت +انواع)

نویسنده : پویا حیدرپور
بروز رسانی : دی 1402
وان پلی اتیلن چیست

وان پلی اتیلن و یا به عبارت دیگر وان‌های پلاستیکی نمونه دیگری از محصولات تولیدی بر پایه‌ی مواد اولیه پلی اتیلن می‌باشند که برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند و ساختار آنها به منظور استفاده در حمام‌ها و فضاهای شستشو طراحی شده که بتوانند آب را درون خود نگه دارند و فضایی را برای شستن بدن فراهم کنند. وان‌های پلاستیکی پلی اتیلن، با توجه به اینکه از مواد فود گرید تولید می‌شوند، جهت نگهداری انواع مواد غذایی نیز مناسب هستند. در این مقاله، در خصوص وان‌های پلی اتیلن مطالبی را ارائه می‌دهیم.

وان پلی اتیلن چیست؟

وان‌های حمام پلی اتیلن را با نام وان‌های حمام پلاستیکی نیز می‌شناسند و کاربرد این وان‌ها، علاوه بر شستشو بدن و حمام کردن، کاربردهای دیگری نیز دارد. به طور مثال: آب درمانی در وان پلی اتیلن که برخی از بیماران و حتی ورزشکاران حرفه‌ای به منظور ریکاوری تمرین از وان پلاستیکی استفاده می‌کنند. این وان‌ها برای ذخیره سازی و حمل و نقل و همینطور استفاده از آب و سایر مواد استفاده می‌شود.

وان پلی اتیلن را از مواد اولیه با کیفیت بالا و به صورت فود گرید تولید می‌کنند، ضمن اینکه کاملا بهداشتی هستند. وان‌های پلاستیکی را می‌توان در مکان‌هایی که فضای محدود و کوچکی دارند، مورد استفاده قرار داد. با توجه به اندازه های مختلفی که تولید می‌شوند، مناسب برای کودکان و بزرگسالان می‌باشد.

ویژگی‌های وان پلاستیکی پلی اتیلن

وان پلی اتیلن تولیدی کارخانه تهران پلیمر یارا ، مورد تأیید FDA ساخته می شوند و آنها را از نظر غذایی مناسب می باشد. شرکت تهران پلیمر یارا اقدام به تولید وان از پلی اتیلن درجه یک کرده است. این وان‌های مقاوم برای استفاده در صنایع غذایی و شیمیایی ایده آل هستند. وان پلی اتیلن ایده آل برای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی در صنایع مختلف هستند. در ادامه برخی از ویژگی های وان های حمام را بیان می‌کنیم:

 

  • سهولت استفاده بدلیل نصب سریع و آسان انواع اتصالات استاندارد.
  • دارای نشان ملی استاندارد و پروانه بهداشتی ساخت
  • مقاوم در برابر تابش اشعه UV خورشید.
  • سبک ،مقاوم و قابلیت حمل آسان
  • در سایزهای بزرگ و کوچک
  • قیمت ارزان و مناسب
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • جنسیت نرم و منعطف
  • حفظ دمای آب داخل آن
  • از نظر شکل ، اندازه و حجم دارای انواع مختلفی می باشد.
  • مقاوم در برابر خوردگی

 

وان های ذخیره سازی از قابلیت تمیز کردن سطوح داخلی به راحتی برخوردار هستند. رنگ های سفارشی وان پلی اتیلن از جمله رنگ های استاندارد صنایع غذایی برای کمک به نیازهای بهداشتی موجود است. پلاستیک متداول و مناسب برای ساخت این وان ها پلی اتیلن است . پلی اتیلن هم انعطاف پذیر و بادوام است و باعث می شود در ساخت وسایل سنگین تر کارایی خوبی داشته باشد. با این حال ، در خانواده پلی اتیلن ، انواع مختلفی از پلی اتیلن موجود است – پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) و پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE ) در حالی که آنها برخی از شباهت ها با یکدیگر دارند ، تفاوت های قابل توجهی نیز بین این دو نوع وجود دارد.

ویژگی های وان پلی اتیلن

کاربردهای وان پلی اتیلن پلاستیکی

  • جهت شستشوی بدن و حمام
  • آب درمانی ، ماساژدرمانی و ریکاوری ورزشکاران در منزل ویا فیزیوترابی
  • استفاده جهت بازی کودکان در منزل و یا بازیگاه ها
  • جهت شستشوی حیوانات خانگی مانند سگ‌های خانگی
  • نگهداری و پرورش آبزیان (مانند پرورش ماهی با وان پلی اتیلن)
  • نگهداری مواد جامد و پودری
  • آزمایشگاه تست بتن
  • برای صنایع لبنی
  • آبکاری
  • کشاورزی
  • صنایع غذایی
  • شست و شوی سبزیجات
  • صنایع نساجی

قیمت وان پلاستیکی پلی اتیلن

وان پلی اتیلن با توجه به موادی که در آن بکار رفته؛ یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصرف کنندگان در زمان امروز است. در گذشته وان‌های حمام ، جزو کالاهای لوکس یک خانه به حساب می‌آمدند و بهترین نوع وان‌ها را وان سرامیکی در نظر می‌گرفتند، اما امروزه، استفاده از وان‌های پلاستیکی پلی اتیلن و ویژگی‌های عالی این محصولات ، داشتن یک وان حمام ارزان قیمت در هر خانه‌ای امکان پذیر شده است.

انواع وان های پلی اتیلن

انواع وان پلی اتیلن

وان‌های پلاستیکی پلی را می‌توان بر اساس شکل ، ابعاد و تعداد لایه‌های آنها به چند دسته تبدیل کرد که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

وان‌های پلی اتیلن بر اساس شکل

  1. وان‌های مکعبی
  2. وان‌های گرد
  3. وان‌های حمام
وان پلاستیکی پلی اتیلن مکعبی

وان‌های مکعبی پلی اتیلن (به انگلیسی: Cubic Tubs) در ابعاد مختلف و تا حجم ۵۰۰۰ لیتر تولید می‌شود و شکل ظاهری آن به صورت مستطیلی است.

وان پلاستیکی پلی اتیلن گرد

وان گرد پلی اتیلن (به انگلیسی: Round Tub) در ابعاد مختلف و تا حجم ۳۷۰۰ لیتری تولید می‌شود و شکل ظاهری آن به صورت استوانه‌ای است.

وان‌های پلاستیکی حمام

وان‌های حمام پلی اتیلن از دو نوع کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند و  در جدول زیر مشخصات آنها را بررسی می‌کنیم:

عمق پایینعمق بالاعرضطولشرح محصولردیف
۴۶۶۶۶۸۱۵۷وان حمام بزرگ۱
۴۵۶۵۶۸۱۲۶وان حمام کوچک۲

وان‌های پلی اتیلن بر اساس تعداد لایه

  1. تک لایه بی رنگ
  2. تک لایه آنتی باکتریال
  3. دو لایه آنتی باکتریال
خـلاصـه مـقـالـه :
وان پلی اتیلن پلاستیکی با مواد اولیه پلاستیکی با چگالی بالا تولید می‌شود و کاربردهای زیادی دارد. این وسیله برای شستشو است و از مواد پلاستیکی پلی اتیلن ساخته می‌شود و طراحی آن شامل شکلی با عمق کم و لبه‌های بالا است. این وان‌ها به راحتی قابل حمل و نقل هستند و دارای مزایایی نظیر سبکی، مقاومت در برابر خوردگی و آسیب، قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان و قیمت مناسب هستند.
lampbw وان پلی اتیلن سوالات متداول
برای تهیه وان پلی اتیلن چه مراحلی را باید طی کنیم؟
ابتدا محل استقرار وان را مشخص می‌کنیم، ابعاد آن را اندازه گیری می‌کنیم، حجم مورد نیاز را تخمین می‌زنیم، سپس فروشگاه معتبر برای خرید وان را انتخاب می‌کنیم و به استانداردهای وان توجه می‌کنیم. دقت کنید وان پلی اتیلن از مواد با کیفیت ساخته شده باشد مواد اولیه از نوع بازیافتی نباشند.
آیا وان پلی اتیلن شرکت تهران پلیمر یارا ، دارای تاییدیه وزارت بهداشت است؟
بله ، وان‌های پلی اتیلن تهران پلیمر یارا دارای نشان ملی استاندارد و سیب سلامت هستند از وزارت بهداشت است و شما با اطمینان می توانید از آن برای مصارف مختلف استفاده کنید.
وزن وان پلی اتیلن چقدر است؟
وان پلاستیکی پلی اتیلن دارای وزن سبکی نسبت به نمونه‌های دیگر وان‌ها است و به راحتی جابجایی می‌شود.
آیا در وان پلی اتیلن ، می‌توان مواد غذایی و یا موجودات زنده قابل نگهداری کرد؟
وان پلی اتیلن تهران پلیمر یارا ، طبق استانداردهای وزارت بهداشت تولید شده و Food Grade می‌باشد. این نوع وان برای مواد غذایی و موجودات زنده مانند ماهی ، قابل استفاده است.
قیمت وان پلاستیکی پلی اتیلن به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت وان‌های پلی اتیلن به عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه در ساخت وان، ابعاد ، وزن و حجم آن بستگی دارد.
طول عمر وان پلی اتیلن به چه عواملی بستگی دارد؟
کیفیت مواد اولیه ، نحوه تولید و روش نگهداری و استفاده از وان
وان پلاستیکی ارزان از کجا بخریم؟
وان پلاستیکی با کیفیت ، ارزان نیست و برخی از فروشگاه‌ها به علت کیفیت پایین مواد اولیه در تولید ، فروش حجم غیر واقعی و گارانتی غیر واقعی وان پلی اتیلن را با قیمت ارزان تر به فروش می رسانند.
نحوه نگهداری و شستشوی وان پلی اتیلن چگونه است؟
شستشوی وان پلی اتیلن معمولا به صورت دوره‌ای انجام می شود و برای شستشو و ضدعفونی وان، از قرص کلر یا مایع سفید کننده (آب ژاول) می‌توانید استفاده کنید. بعد از اضافه کردن این مواد، به مدت ۱۲ ساعت از وان استفاده نکنید، سپس آب وان را تخلیه کنید.
Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
دیدگاه تان را اینجا بنویسید

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا