مخزن آب تک لایه (ویژگی‌ها، انواع و کاربرد مخزن تک لایه)

نویسنده : تیم تحریریه تهران پلیمر یارا
بروز رسانی : آذر 1402
2 دقیقه
مخزن آب تک لایه

مخزن آب تک لایه (تانکر آب تک لایه)، نوعی مخزن پلی اتیلن است که در فرآیند تولید، تنها از یک لایه تشکیل شده است. یعنی، فقط یک بار مواد به داخل قالب مخزن ریخته و به شیوه دورانی یا چرخشی، در کوره پخت می‌شود. به این ترتیب، محصول نهایی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مخزن‌های پلی اتیلن تک لایه، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمائید، از آنجایی که این مخزن‌ها از جنس پلی اتیلن هستند.

مخزن تک لایه چیست؟

مخزن تک لایه (منبع آب تک لایه)، از مخازن آب پلاستیکی تشکیل شده که از مواد بی‌رنگ تولید می‌شوند. این مخازن آب، با توجه به اینکه در فرآیند تولید، موادریزی در قالب مخزن را تنها یک بار پشت سر می‌گذارد؛ بنابراین محصول نهایی به صورت یک پارچه یا به عبارت دیگر یک لایه (تک لایه) تولید می‌شود. این مخازن از مواد اولیه پلی اتیلن با خواص فودگرید (Food Grade) تولید می‌شوند. به این صورت که امکان نگهداری انواع مایعات خوراکی در آنها وجود دارد. مخازن تک لایه از فرآیند تولید روتیشنال (دورانی و چرخشی) ساخته شده و دارای مقاومت و عمر مفید بالایی هستند.

مخازن تک لایه دارای لایه حفاظتی نور نیستند و نور از آنها عبور می‌کند. ضمن اینکه امکان دیدن سطح مایع ذخیره شده در آنها از دیواره مخزن وجود دارد. این مخازن آب تک لایه، جهت نصب در مکان‌های خاصی و با کاربردهای مختلف تولید می‌شوند. در ادامه به برخی از این کاربردها و ویژگی‌های مخازن آب تک لایه می‌پردازیم.

مخزن آب تک لایه پلی اتیلن

مخزن آب تک لایه پلی اتیلن

کاربرد مخزن تک لایه

مخازن تک لایه پلی اتیلن معمولا جهت نگهداری آب (شرب، کشاورزی و صنعتی) مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، جهت ذخیره‌سازی سایر سیالات دارای چگالی نزدیک به آب نیز مناسب هستند. ضمن اینکه دارای بدنه شفاف‌تری نسبت به سایر مخازن بوده و مواد داخل آنها قابل مشاهده هستند.

زیر زمین‌ها، موتور خانه‌ها، زیر پله‌ها و دیگر مکان‌های تاریک و پوشیده، برای نصب این مخازن مناسب است. زیرا یکی از عوامل رشد و تکثیر جلبک در مخزن، وجود نور است. مخازن آب تک لایه، علاوه بر ذخیره سازی آب برای مصارف مختلف، مقاومت بالا و قیمت مناسبی دارند. این منبع‌ها، جهت ذخیره سازی انواع حلال ها (مانند: گازوئیل و نفت)، انواع اسیدها (اسیدهای با چگالی نزدیک به آب) و سایر سیالاتی که چگالی پائین‌تر و یا نزدیک به آب دارند، مناسب هستند. در قسمت تفاوت مخزن تک لایه با چند لایه، سعی کردیم تفاوت بین آنها را به طور کامل توضیح دهیم.

توجه : لازم به ذکر است امکان ذخیره سازی اسید هایی که چگالی کمی بالاتر از آب دارند نیز وجود دارد به شرط استفاده از مخازن سفارشی با وزن سنگین تر.

 

کاربرد مخازن آب تک لایه پلی اتیلن

کاربرد مخازن آب تک لایه پلی اتیلن

انواع مخازن آب تک لایه

مخازن آب تک لایه، دارای حجم‌های مختلف هستند. این منبع‌های آب، با توجه به نیاز مشتری و مکان نصب، تولید می‌شوند. از ۵۵ لیتر تا ۲۰۰۰۰ لیتر می توان در بازار مخزن تک لایه پیدا کرد.

مخزن آب تک لایه پلی اتیلن

مخزن آب تک لایه پلی اتیلن

ویژگی های مخازن تک لایه مناسب:

  • دارای مواد اولیه HD3840UA
  • دارای نشان ملی استاندارد و پروانه بهداشتی
  • مناسب جهت ذخیره سازی و نگهداری انواع مایعات آشامیدنی، شیمیایی،دارو ها،سوخت ها،اسیدها و …
  • قابلیت استفاده در مناطق گرمسیر و سردسیر به دلیل انتقال حرارتی پائین
  • دارای تنوع بالا در اندازه، ابعاد و شکل هندسی (با توجه به مکان نصب)
  • مقاوم در برابر اشعه UV خورشید
lampbw مخزن تک لایه سوالات متداول
آیا از مخزن تک لایه می‌توان برای نگهداری آب شرب استفاده کرد؟
بله. این مخازن جهت نگهداری آب تولید می‌شوند.
مخزن آب تک لایه رو معمولا کجا نصب می‌کنند؟
مخازن تک لایه بهتر است در مکان‌های تاریک و مسقف نصب شوند.
برای نگهداری گازوئیل می‌توان از مخزن تک لایه استفاده کرد؟
بله. امکان ذخیره‌سازی انواع حلال‌ها در این مخازن وجود دارد. مانند گازوئیل و نفت.بله. امکان ذخیره‌سازی انواع حلال‌ها در این مخازن وجود دارد. مانند گازوئیل و نفت.
برای ذخیره‌سازی اسید، مخزن تک لایه بهتر است یا چند لایه؟
توصیه می‌شود از مخازن تک لایه برای نگهداری اسید استفاده کرد. ولی حتما چگالی و گرمای اسید مناسب مخزن باشد.
5/5 - (3 امتیاز)
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
دیدگاه تان را اینجا بنویسید

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا