مخزن یا منبع سه لایه (ضد جلبک) پلی اتیلن چیست؛ (آنتی باکتریال یا معمولی)

نویسنده : تیم تحریریه تهران پلیمر یارا
بروز رسانی : دی 1402
مخزن سه لایه آنتی باکتریال چیست

مخزن یا منبع سه لایه ضد جلبک پلی اتیلن از مخزن های بسیار پرطرفدار و کارآمد است. این مخازن از سه لایه (سفید، مشکی و آبی) رنگی تشکیل شده اند که هر کدام از این لایه ها دارای ویژگی های خاص هستند ما در این مقاله قصد داریم در خصوص مخزن سه لایه چیست، انواع مخزن های سه لایه، کاربرد ها، ویژگی ها و مزایا، انتخاب مخزن مناسب پلی اتیلن، و قیمت و خرید آنها صحبت کنیم.

مخزن یا منبع سه لایه ضد جلبک پلی اتیلن:

مخزن سه لایه، مخازنی هستند که در فرآیند تولید آنها سه بار موادریزی انجام می شود. و محصول نهایی به دست آمده به صورت سه لایه تشکیل خواهند شد. همانطور که مستحضر هستید، این مخازن سه لایه آنتی باکتریال به شیوه روتیشنال تولید می شوند. تفکیک لایه های این مخازن سه لایه به این صورت است: لایه سفید (لایه بیرونی)، لایه مشکی (لایه میانی)، لایه آبی (لایه درونی) است. تفاوت مخازن سه لایه معمولی با سه لایه آنتی باکتریال به خاطر داخلی ترین لایه این مخازن است که چنانچه مستربچ آنتی باکتریال در فرآیند تولید آن استفاده شود محصول نهایی، منبع آب سه لایه آنتی باکتریال خواهد بود و اگر از مستربچ معمولی استفاده شود مخزن سه لایه معمولی یا اصطلاحا سه لایه سفید به دست خواهد آمد.

هر یک از لایه های مخازن سه لایه آنتی باکتریال دارای خواص و ویژگی هایی هستند. که موجب شده این مخازن از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار بوده و دارای خواص ضد جلبک و آنتی باکتریال باشند. در قسمت تفاوت مخزن تک لایه با چند لایه، این تفاوت را کاملتر توضیح داده ایم و بررسی کرده ایم که هر کدام چه مزیت ها و معایبی نسبت به هم دارند.

نمونه عکس مخزن سه لایه پلی اتیلن

کاربرد مخازن آب سه لایه آنتی باکتریال و معمولی:

تانکر های آب سه لایه آنتی باکتریال غالبا جهت ذخیره سازی آب شرب مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا دارای خواص آنتی باکتریال و ضد جلبک هستند. این مخازن تفاوت قیمتی زیادی با مخازن سه لایه معمولی ندارند. بنابراین خرید آن به صرفه بوده و علاوه بر این برای سلامت آب شرب خیلی تاثیر گذار هستند. از این مخازن سه لایه آنتی باکتریال می توان در مکان های مختلفی همچون واحد های مسکونی گرفته تا کارگاه ها و کارخانجات صنعتی، باغ ها، مزارع کشاورزی، شیلات و غیره استفاده کرد. انتخاب این مخازن بیشتر به علت خواص آنتی باکتریال آن است. که درونی ترین لایه آن دارای این ویژگی است که دارای رنگ آبی هست.

 با توجه به اینکه تمام شرکتها امکان تولید این مخازن سه لایه آنتی باکتریال را ندارند. بنابراین نمونه های تقلبی آن در بازار به فراوان یافت می شود. که فقط دارای رنگ آبی هستند و هیچ خاصیت ضد باکتری ندارند. پس باید این را در نظر داشت که هر مخزن داخل آبی، آنتی باکتریال نیست. این مخازن سه لایه آنتی باکتریال علاوه بر نگهداری آب،کاربرد های دیگری نیز دارد. برای مثال جهت ذخیره سازی انواع مایعات (سیالات)، انواع حلال ها (نفت، گازوئیل و …)، انواع اسید ها (با دانسیته پائین تر یا نزدیک به یک kg/m3) و یا سایر موادی که با پلی اتیلن وارد واکنش نشوند و گرمای بالای 50+ درجه نداشته باشند.

انواع مخزن سه لایه ضد جلبک :

مخازن آب سه لایه دارای تنوع بسیاری از نظر شکل هندسی و نوع مصرف هستند. در زیر به برخی از این مخازن آب اشاره شده است.

مخزن عمودی (ایستاده)، مخزن افقی (خوابیده)، مخزن آسان رو (اسلیم تانک)، مخزن زیر پله، مخزن مکعبی، مخزن بیضی، مخزن قیفی، مخزن انبساط، مخزن نیسانی، مخزن سمپاش  این مخازن از 55 لیتر الی 20000 لیتر تولید می شوند.

انواع مخزن های سه لایه

ویژگی و مزایای مخازن سه لایه:

مخازن آب سه لایه درجه یک مزایا و ویژگی های بسیاری دارد که ما در این جا به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

• وزن سبک، حمل و نقل و نصب راحت

• اقتصادی تر از سایر انواع مخازن به علت قیمت پائین

• دارای طول عمر بالا (در صورت رعایت شرایط نصب)

• دارای خاصیت انعطاف پذیری

• مقاوم در برابر خورندگی

• قابلیت تولید در رنگ های متنوع (به صورت سفارشی)

• مقاومت بالا در برابر اشعه uv خورشید

• دارای خاصیت ضد جلبک

• دارای خاصیت آنتی باکتریال

• گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی

• قابلیت تولید در شکل های هندسی گوناگون (سهولت در نصب مخزن)

• تولید در لیتراژ های متعددی، 55 لیتر تا 20000 هزار لیتر

• امکان ذخیره سازی آب شرب بهداشتی، انواع سیالات، مواد شیمیایی، دارویی، حلال ها، اسیدها و … را دارند.(با دانسیته پائین تر یا نزدیک به یک kg /m3)

• دارای نشان ملی استاندارد، سیب سلامت، آنتی باکتریال، نانو مقیاس و …

• تولید شده از مواد اولیه مناسب برای نگهداری مواد غذایی (food grade)

• قابلیت استفاده در مناطق گرمسیر و سردسیر به دلیل انتقال حرارت بسیار پائین

مخزن سه لایه چند لیتری مناسب شما است؟

معمولا برای هر خانواده ای که از مخزن استفاده می کند، باید ۲۸۰ تا ۳۵۰ لیتر گنجایش مخزن در نظر گرفت (تقریبا نفری ۷۵ لیتر). پس اگر مثلا ۱۰ خانواده سه نفره می خواهند از آن استفاده کنند، باید حداقل ۲۲۰۰۰ لیتر، گنجایش مخزن شما باشد.

lampbw منبع سه لایه سوالات متداول

مخزن سه لایه معمولی بهتر است یا مخزن سه لایه آنتی باکتریال؟

مخزن سه لایه آنتی باکتریال جهت نگهداری آب شرب بسیار مناسب تر است. زیرا این مخازن مانع از رشد و تکثیر باکتری ها در مخازن آب می شوند.

آیا قیمت مخزن سه لایه آنتی باکتریال گرانتر از مخزن سه لایه معمولی است؟

این مخازن تفاوت قیمتی زیادی با مخازن سه لایه معمولی دارند. درحالی که باعث افزایش کیفیت و پاکیزگی آب شرب می شوند.

چرا در مخازن سه لایه آنتی باکتریال جلبک زده نمی شود؟

این مخازن علاوه بر خاصیت آنتی باکتریالی که در درونی ترین لایه آن دارند. دارای یک لایه مشکی عایق نور در بدنه و درب مخزن بوده که مانع از نفوذ نور به داخل مخزن شده و امکان رشد جلبک را از بین می برند.

مخازن سه لایه آنتی باکتریال چگونه باکتری ها رو ازبین می برد؟

این مخازن با توجه به این که لایه داخلی آن ویژگی ضد باکتری دارد. در صورت برخورد باکتری به دیواره مخزن، باکتری از بین خواهد رفت.

آیا مخازن سه لایه آنتی باکتریال ضد جلبک هم هستند؟

بله. کلیه مخازن سه لایه آنتی باکتریال تهران پلیمر یارا دارای خاصیت ضد جلبک هم هستند.

مخزن سه لایه آنتی باکتریال بهتر است یا تک لایه معمولی؟

هر یک از این مخازن برای نگهداری انواع مایعات برای مکان های مختلف مناسب هستند. چنانچه برای ذخیره سازی آب شرب بخواهیم مخزنی را پیشنهاد دهیم. قطعا مخازن سه لایه آنتی باکتریال است.

آیا تاثیر آنتی باکتریال، مخازن سه لایه تهران پلیمر یارا به صورت دائمی است؟

بله. خاصیت آنتی باکتریال مخازن سه لایه شرکت تهران پلیمر یارا به صورت دائمی است.

آیا هر مخزن سه لایه داخل آبی، آنتی باکتریال است؟

خیر. هر مخزن داخل آبی آنتی باکتریال نیست. مخازن آنتی باکتریال، لایه داخلی آنها از مستربچ های آنتی باکتریال آبی استفاده شده است. در حالی که مخازن داخل آبی، تنها به مستربچ های معمولی رنگ آبی اضافه شده  و خاصیت ضد باکتری ندارند. از این رو بهتر است مخازنی که دارای تائیدیه های بهداشتی هستند را تهیه کنید. مخازن سه لایه آنتی باکتریال شرکت تهران پلیمر یارا دارای این تائیدیه ها هستند.

چرا مخازن سه لایه آنتی باکتریال برخی از شرکت های متفرقه ارزان تر هستند؟

دلایل مختلفی همچون کیفیت ماده اولیه، مقدار مصرفی مستربچ های آنتی باکتریال، وزن مخزن و خیلی موارد دیگر بر روی قیمت نهایی مخزن تاثیرگذار است.

آیا این مخازن سه لایه آنتی باکتریال فقط جهت نگهداری آب استفاده می شود؟

امکان استفاده این مخازن برای کلیه سیالاتی که با پلی اتیلن وارد واکنش نمی شوند و دانسیته پائین‌تر ویا نزدیک به یک kg/m3 را داشته و دمایی بالاتر از +50 درجه سانتی گراد را ندارند، وجود دارد. مانند انواع حلال ها (نفت و گازوئیل)، انواع اسید ها و دیگر سیالات.

آیا این مخازن سه لایه آنتی باکتریال دارای نشان استاندارد و مجوزهای بهداشتی هستند؟

کلیه مخازن شرکت تهران پلیمر یارا دارای نشان ملی استاندارد و مجوزات بهداشتی بوده و مخازن آنتی باکتریال نیز دارای مجوزات قابل استعلام است.

Rate this post
به اشتراک بگذارید :
Telegram
WhatsApp
Eitaa
Soroush
Short Link
تیم تحریریه تهران پلیمر یارا

این تیم ، متشکل از نویسندگان باتجربه و متخصص در صنعت پلیمر است که به صورت تخصصی به نگارش مقالات و مطالب کاربردی در صنعت پلیمر و قالب گیری دورانی می پردازد. در مقالات خود سعی کردیم دانستنی های زیادی در خصوص انواع مخزن، منبع و وان های پلی اتیلن یا پلاستیکی آموزش دهیم.

0
نظرات خود را اینجا درج کنید
دیدگاه تان را اینجا بنویسید

مشاوره خرید

ارسال به سراسر کشور

10 سال گارانتی

15 سال خدمات پس از فروش

15 سال خدمات

تضمین بهترین کیفیت

  • مشاوره خرید

  • ارسال به سراسر کشور

  • 10 سال گارانتی

  • 15 سال خدمات پس از فروش

    15 سال خدمات

  • تضمین بهترین کیفیت

مخزن آب تهران پلیمر یارا